Sida 1 av 1

HTZ-240

Postat: sön 24 jan 2016, 18:52
av MTZ 1220
Volvo penta motor har börjat monterats i dom 7.15 l sexa på 240 hk tyvärr bara steg 2 motor men vem vet dom kanske vill in på europamarknaden igen å de här är ett första steg genom val av volvo som leverantör :D

Re: HTZ-240

Postat: sön 24 jan 2016, 21:50
av eco-Kalle
enligt annons på Autoline så finns de en euro 4 godkänd T 150 k-09,årsmodell 2016 m 11,2Lit yamz motor, flera olika motorer på dem ,ja de är egentligen lätta traktorer m vikter på 8-9 ton ,ser klumpiga ut men de är de inte tvärtom & med hyfsat breda hjul så kan de ge riktigt lågt marktryck , jämnföra m case IH &Johndeere, m vikter på upp mot 20 ton , alla behöver ju inte 500 hkr ,

Re: HTZ-240

Postat: sön 24 jan 2016, 22:04
av MTZ 1220
Ja kanske finns nån då :D Mtz D 260, jamz, deutz och nu även volvo. Ja underskattade traktorer får ju 50/50 på hjulen å de får ju aldrig en vanlig traktor.

Finns länk under tråden HTZ till fabriken.

Re: HTZ-240

Postat: mån 25 jan 2016, 07:38
av eco-Kalle
Marcus har du sett den htz elr XTz 16131 verkar vara bättre sikt bakåt , & höga hjul , hoppas om de inte redan har någon steg 4 godkänd, m 6 cyl motor de verkar attraktiva i pris åtm i Baltikum, ,

Re: HTZ-240

Postat: mån 25 jan 2016, 08:22
av eco-Kalle
Tyckte väl de var något konstigt XTZ 16131 inte midjestyrd då blir vändradien stor :| ,midja ska de allt vara när lika stora hjul F&B, 6cyl rak motor , borde inte motorhuven vara bredare än konventionell, kanske är lite smalare på någon modell , de lilla jag kört T 150 K , så var den smidig vända runt m i hög hastighet inte några rivmärke

Re: HTZ-240

Postat: mån 25 jan 2016, 09:17
av MTZ 1220
Ja dom har MB trac modell tror den låg på ca 7m i vändradie. Finns nån annan ryss den har styrning på båda axlar.

Re: HTZ-240

Postat: sön 25 dec 2016, 15:47
av JonasBerglund
Är det nån som har lite mer uppgifter på den här HTZ-240 ?

Tex ca pris, totalvikt, verklig toppfart,

Hur är egentligen växellådorna 3+1 grupper + 4 powershiftsteg verkar det vara men är gruppväxlarna som i vilken låda som helst eller? Jag hittade nånstans där det stod att man måste stå stilla eller tom stänga av motorn för att byta grupp men det låter ju konstigt.

Det finns tydligen en återförsäljare i Litauen så det är ju inom EU och bör alltså gå att regga in i Sverige. Nån som vet om det finns nån i Sverige eller nåt grannland ? Är det nån här som provkört eller iaf sett en ?

Re: HTZ-240

Postat: sön 25 dec 2016, 20:37
av MTZ 1220
Hej

Bara sett klipp på youtube.

Om de bara är steg 2 motor vet jag inte hur dom lyckas sälja den där i litauen..
Men dom kanske inte är lika nitiska med å följa avgaskraven? Dispens eller säljs dom vidare ut i världen från de bolaget?

Re: HTZ-240

Postat: tis 27 dec 2016, 08:33
av hallia z
[quote="MTZ 122

Om de bara är steg 2 motor vet jag inte hur dom lyckas sälja den där i litauen..tror intede samma över olika EU länder som tex Rumänien Irum 920.3 de använder dem åtminstone i egna landet, & i Lettland finns Ny reg som inte godkända här tex Farmall A m Cummins 4,5 mek bränslepump , såldes här t 2014 ,
Är det nån som har lite mer uppgifter på den här HTZ 240? kolla på Autoline där får du nog fram lite prisuppg, har varit 240 ä de m volvo Penta motor , gå in kolla på någon annons i deras butik brukar vara stora maskinfirmor, så där finns en del