Sida 3 av 3

Re: MTZ 1221.5

Postat: ons 23 dec 2015, 14:51
av jeek
.......................

Re: MTZ 1221.5

Postat: ons 23 dec 2015, 16:26
av MTZ 1220
Dom går ju dit under skärmarna iaf :D På med turbo eller i med en 120 hk för veteranpulling :mrgreen:

Ska föreslå åt Magnus att han hör med fabriken om uppdatering av fälgar. 600/65-34 finns ju som skogsdäck också ca 15000 styck vanliga jordbruks från ca 11-12000 så är ju rätt prisvärda breddäck

Re: MTZ 1221.5

Postat: tor 24 dec 2015, 11:58
av jeek
............

Re: MTZ 1221.5

Postat: tor 24 dec 2015, 22:26
av MTZ 1220
Okej blivit mtz 80 av 50 an ;)
Ja å man vill ju inte haka på dubbelhjul jämt så vore ju bra om dom kan uppdatera fälgar gäller ju även 38 fälgarna. Verkar som de är olika fälg på 1221 15tum å 1523 16tums bredd. Bör va 18 tum för 600-däck å blir såna på 38 om man inte ska avvika för mycket på rullomkrets mot framhjulens omkrets, åt dig gör de ju inget på 2WD traktor
Hehe God (h)jul skrev jag till mjölkbilen innan jag drog hem.

God (H)jul :P

Re: MTZ 1221.5

Postat: fre 25 dec 2015, 10:11
av eco-Kalle
Motor D245 är de m Turbo &d 243/ 2200 varv 80 hk, & D242 direktinsprutad & lågvarv men skiljer något mot d243, föregångaren 562 förkammare , & tidigare 50 & 52an förkammardiesel 1800 v & 9-2 låda som i 562an är de så?,

Re: MTZ 1221.5

Postat: lör 26 dec 2015, 10:48
av jeek
Jo, det stämmer nog ... förkammarmotorn i 50/52 hette ju d60...tror den satt även i tidiga 562