Sida 4 av 6

Re: 920.6 923.6

Postat: fre 23 okt 2015, 17:57
av eco-Kalle
302tusen är de Agri-kymis pris för 952.5 med vilken lastare storlek ?,, såg de hade någon 820.1 elr 2 ja som inte går reg, de får bli motrredskap, ja de var ju trå m draget för typ rundbalspress passar bäst köra m gaffeldrag, då blir de som på Usa traktorer fast gaffel , tråkigt om man vill kunna sätta vagnen utan lämna traktorn då är hitchkroken smidig, finns en i västergötland som bygger frontlastare ((Lundby)) bygger även riktigt grova hitchar ,) de ska tåla lika mycket belastning upp bra vid lastväxlar vagn den är livsfarlig ha i hitchen,

Re: 920.6 923.6

Postat: fre 23 okt 2015, 20:19
av MTZ 1220
På bilden är de inte metal-fach lastare. titan helt annat märke, frågan e om inte priset e utan lastare :?:
Annars har polska M-F några olika modeller 1300/1600kg å så har dom kommit med en större på 2000kg passar nog till 6cyl serie.

Är ju för att dom flesta länder haft fasta drag, norden å storbrittanien som kört med hitchkrok.
Skulle våga ha lastvxl-vagn i fasta draget som orginaldraget är lika kraftigt uppåt :P
Så går de ju å köpa kuldrag till dom, är ju iso standard å fyrhjulsvagnar brukar ju sitta åvanför kraftutag.
Är dom godkända dom dragen från lundby?

Re: 920.6 923.6

Postat: lör 24 okt 2015, 17:04
av 920GL
Oj, det var mitt fel, lastaren är Metal Technik/Tytan, också från Polen. Och priset är med lastaren. (1600kg)

Re: 920.6 923.6

Postat: mån 02 nov 2015, 12:47
av MTZ 1220
Ja finns ju många olika polska märken :) Får hoppas kvaliten e bättre för hittade lite negativt på ett forum om Mt lastarna men va 5-8 år sedan..
Hydrometal är ett annat polskt märke som engelska belarus importören valt.

Tyskland (belimpex) har givetvisvis Stoll å Frankrike (podia) Manip å El leon som jag tror e spansk tilverkare.

Moryr (vitryssland) kommer med två nya lastarmodeller med Z-länkage för paralellföringen precis som Stoll har, ena 1200kg å 1600kg med eurofäste.

Re: 920.6 923.6

Postat: mån 02 nov 2015, 20:48
av MTZ 1220
Hej 920GL skulle du kunna lägga upp länken till Mt3 925.3 som du lade in på belkku angående hytter.
Är väl så 923.6 ser ut :P Knapparna på växelspaken är ju inte dummt, slippa spaken under ratten borde ju gå som en drömm å köra :lol:
Mvh Marcus

Re: 920.6 923.6

Postat: mån 23 nov 2015, 14:22
av MTZ 1220
Kommit lite bilder på 923.6 finns på tyska belarus facebook bla, verkar som catalysatorn e gömd under huven fått ett mycket mindre smidigare avgasrör vid höger hyttstolpe.

Finns tydligen med 14/12 växellåda å går o få med elektrisk (knappmanövrerad) splittvxl, kan va att den har knappkoppling också men inte helt säker på de :?:
Såg ett klipp på youtube på en belarus med knappkpl å knappsplitt, verkade smidigt å växla :P

Mvh Marcus

Re: 920.6 923.6

Postat: mån 23 nov 2015, 15:24
av MTZ 1220
Klipp på youtube sök belarus 921.4 epus elekt för å se hur de funkar med knappar på växelspaken

Re: 920.6 923.6

Postat: mån 23 nov 2015, 21:18
av 920GL

Re: 920.6 923.6

Postat: tor 26 nov 2015, 18:35
av eco-Kalle
MTZ 1220 skrev:Kommit lite bilder på 923.6 finns på tyska belarus facebook bla, verkar som catalysatorn e gömd under huven fått ett mycket mindre smidigare avgasrör vid höger hyttstolpe.

Finns tydligen med 14/12 växellåda å går o få med elektrisk (knappmanövrerad) splittvxl, kan va att den har knappkoppling också men inte helt säker på de :?:
Såg ett klipp på youtube på en belarus med knappkpl å knappsplitt, verkade smidigt å växla :P

Mvh Marcus
Hej Marcus hur får du fram de på facebook på belarus tyska hemsida?,såg de här youtybe klippet om921.4 såg ut att funka bra men de är en annan låda 16/4 vxl inklusive splittlåda elr kopplingsfri snabbväxel , ja smidigt med knappmanövrerad splittlåda ,blir ett lyft för 14 lådan mvh Lennart

Re: 920.6 923.6

Postat: tor 26 nov 2015, 23:49
av MTZ 1220
921.4 har 14/4 lådan i filmen.
Du kan göra en sökning på F S Andela LBM Facebook är den nederländska importören bilderna finns där också.
14/12 lådan hittade jag på en rysk sida vet inte så mycket om den antar att de e 7/2 lådan men att dom lyckats behålla splitten som sitter framför huvudlådan plus fram/back. Tidigare om du valde med F/B så blev man utan splitten alltså 7/6 växlar. Noli vet lika lite som vi men ska ta reda på mer om den. Så om allt går bra bör dom få hit en 923.6 nästa år å gärna 14/12 med knapp.

Tror de gått lite segt med växellådorna pga att dom e inne på elhybridspåret såg att dom tydligen ska ha en 1523 prototyp liknande som 3023 som dom visade 2009 på agritechnica å fick silvermedalj för.