Diff broms 920

Belarus 90, 92 samt 900 serien från Minsk traktorfabrik
Calle
Inlägg: 1
Blev medlem: fre 03 aug 2012, 10:35
Traktor: Belarus 920
Län: Halland

Diff broms 920

Inlägg av Calle » ons 09 dec 2020, 22:49

Jag har kört sönder "svivel" mellan diffborms och oljeslangen två gånger så jag måste göra något fel vid montering.
Nu senast efter bromsrenovering pga. varmgång, har sviveln typ skurit och nötts ner. Vad kan detta bero på? Jag kollade så man kände ett glapp i sidled när den var monterad.
Jag tycker detta verkar som en rätt kass konstruktion, någon som har en erfarenheter eller tipps på förbättring?

Ingo
Inlägg: 15
Blev medlem: mån 05 aug 2013, 13:30
Traktor: Belarus 82 S
Län: Västerbotten

Re: Diff broms 920

Inlägg av Ingo » tor 11 feb 2021, 19:57

Jag kan tyvärr inte ge något bra svar men ska den verkligen röra sig?Tänker att slangen är väl kort. Tyvärr är det dålig uppslutning på det här forumet. undrar om det finns något Belarusforum på facebook? Själv har jag problem med väremfläkten på min 920. vet att den bara går när traktorn laddar,men min laddar helt ok men inte går fläkten för det,den har brukat komma igång när man börjat belasta traktorn men det fungerar inte heller längre. kollade säkringarna och det har varit varmt där,men kanske inte just till fläkten. och då traktorn står ute är det inte så mysigt att mecka i minus 20 grader..

Skriv svar