Belarus vs Kina
Postat: tis 20 mar 2018, 11:59
Jag gjorde en liten jämförelse hur min gamla T42 står sig i specifikationerna mot nyare Belarus av samma storlek och mot kinajordbrukare. Men varför heter alla 50hk kineser något med 504?
320.5 är ju bara 36hk, men tog med den också som jämförelse.
Belarusarna står sig ok i pris mot kina-maskinerna och då är den även betydligt robustare i sin konstruktion vilket inte minst syns på vad baklyften är specad för och där sticker Jinma ut med en väldigt klen Cat I lyft på 850kg.
Lovol Foton framstår nästan dyr i denna jämförelse (även om den nya hytten ser rätt fancy ut), men den har bra vrid iaf
Lite synd att Noli inte tar in 422.4, då den har ännu högre markfrigång och lite andra godbitar och är inte nämnvärt dyrare än standard 422:an vad jag förstår.
Det var inte helt lätt att hitta alla uppgifter, så med reservation för felskrivningar..
Jag lyckades bara hitta kampanjpris på Jinma och Dongfeng, så vad de kostar utanför kampanj vet jag inte.
Notering: 322 har inte drivhjulsberoende läge på PTO:n, det har bara 422.
320.5 är ju bara 36hk, men tog med den också som jämförelse.
Belarusarna står sig ok i pris mot kina-maskinerna och då är den även betydligt robustare i sin konstruktion vilket inte minst syns på vad baklyften är specad för och där sticker Jinma ut med en väldigt klen Cat I lyft på 850kg.
Lovol Foton framstår nästan dyr i denna jämförelse (även om den nya hytten ser rätt fancy ut), men den har bra vrid iaf
Lite synd att Noli inte tar in 422.4, då den har ännu högre markfrigång och lite andra godbitar och är inte nämnvärt dyrare än standard 422:an vad jag förstår.
Det var inte helt lätt att hitta alla uppgifter, så med reservation för felskrivningar..
Jag lyckades bara hitta kampanjpris på Jinma och Dongfeng, så vad de kostar utanför kampanj vet jag inte.
Notering: 322 har inte drivhjulsberoende läge på PTO:n, det har bara 422.