920.6 923.6
Re: 920.6 923.6
Lär nog inte komma förrän 2016 får väl se om dom visas upp i tyskland i höst på mässan där.
Får ju se hur de går för Noli om dom får hit någon är ju en tuff branch med många konkurenter i sverige å prismässigt får dom ju inte bli för dyra vilket ju är ett problem med avgaskraven.
I övrigt så är de den starkare lyften bak, Ac finns som tillval.
923 har väl hydraulisk broms å koppling så med den tanken borde de ju va lätt å få den med dubbelkomando för skogskörning för en rätt billig peng, finns ju på dom större
Mvh
Får ju se hur de går för Noli om dom får hit någon är ju en tuff branch med många konkurenter i sverige å prismässigt får dom ju inte bli för dyra vilket ju är ett problem med avgaskraven.
I övrigt så är de den starkare lyften bak, Ac finns som tillval.
923 har väl hydraulisk broms å koppling så med den tanken borde de ju va lätt å få den med dubbelkomando för skogskörning för en rätt billig peng, finns ju på dom större
Mvh
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: 920.6 923.6
ja de är inte enkelt sälja traktorer ,de här miljöstegen,gör maskinerna Dyra,& inte någon bristvara på beg marknaden,gamla maskiner översållade med elektronic (tryckknappstraktorer)kan man klara sig förutan , Noliimportör för Danmark& Finland säljer märket mer i tex Finland?,,Beg Belarus brukar inte vara svårsålda , dock finns de inte så många som har våta bromsar kom det någon gång runt 2000 talet? ,
Re: 920.6 923.6
Ett annat bolag i finland inte noli längre.. Hörde att i norge hade dom sålt två hitills i år, norska importören alltså. Ja Noli tar säkert in dom när dom kommer ut på marknaden, prismässigt bör 920 ligga runt 270-290` å 923 310-330` gissar jag på.
Intessant vore ju om noli kan importera beg från tyskland/polen för e dom sålda i annat eu land så borde dom få säljas här även om har mindre avgasrening en tanke bara För införandet av avgaskraven har varit olika i olika länder sverige ska ju gärna va bäst i klassen när .5 kom förra året så e de först i år många av andra eu länderna börjat sälja dom.
Intessant vore ju om noli kan importera beg från tyskland/polen för e dom sålda i annat eu land så borde dom få säljas här även om har mindre avgasrening en tanke bara För införandet av avgaskraven har varit olika i olika länder sverige ska ju gärna va bäst i klassen när .5 kom förra året så e de först i år många av andra eu länderna börjat sälja dom.
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: 920.6 923.6
ja de var inte mycket Norge heller sålde verkar säljas en del i övriga europa (kollade på mascus) Tex Tyskland Baltikum& Polen , tex Brokers i Gdynia verkar ha mycket på gång med Belarus&Zetor,, ja det drar iväg m prislappen med miljöstegen , 923.6 med 20/6 låda är det en helmekanisk synkroniserad?,
Re: 920.6 923.6
20/6 lådan är nån powershift historia men verkar inte finnas till .6 så endera va den inte bra eller så blev traktorn för dyr i jmf med andra märken med bättre ps å kplfri fram/back.
Å på din förra fråga med våta bromsar så ja kom nog som du skrev början 2000- talet å svensk sålda sitter dom på om inte kund önskat huggbromsarna
Å på din förra fråga med våta bromsar så ja kom nog som du skrev början 2000- talet å svensk sålda sitter dom på om inte kund önskat huggbromsarna
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: 920.6 923.6
, kollade på Belarus hemsida står inom (20/6) på många mod med 14/4& den upplevs som de fattas växlar ,då var 18/4 mer rätt stegad, hur är 16/8 (är 24/12 med kryp vxl? lite vana vid att växla den också,ja då är våta bromsar bra , & oljan kan ju hållas ren&inte blandad, m delad olja Hyd/växxellåda är bra,
Re: 920.6 923.6
Är ju 3/6 vxl man saknar på synkade lådan. Nja fler växlar med 24/12 lådan inga konstigheter växlarna ligger logiskt så de e bara gasa å köra. Så lite synd att de inte finns något liknande till dom mindre för låga fina backväxlar på den
Re: 920.6 923.6
Updaterar lite om import av beg traktor så verkar de va helt omöjligt med svenska införande av avgaskrav, de som gäller även om den sålts med lägre steg i annat eu-land före. Så tex 2014 års 920.4 steg 3A går då ej att ta in som begagnad.
-
- Inlägg: 78
- Blev medlem: sön 14 jun 2015, 14:28
- Traktor: case IH maxxum Mx 135 Zetor 5718 , Belarus 820
- Län: Skåne
Re: 920.6 923.6
en steg 3 A äldre än när 3b var krav i sverige går inte heller typ 2012 , gör det svårt med miljöstegen , en GråZon är att reg traktorn som motorredskap har åtm gått tidigare ja den är inte alls reg bara försäkrad som ett motorredskap,förmodar att den måste ha någon form av påbyggnad typ kran (monterad slagklippare tex) elr grävaggregat
Re: 920.6 923.6
Dom tre Belarus-modeller som säljs i Finland nu: http://www.agrikymi.fi/!file/!id5094/fi ... 15digi.pdfMTZ 1220 skrev:Ett annat bolag i finland inte noli längre.. Hörde att i norge hade dom sålt två hitills i år, norska importören alltså. Ja Noli tar säkert in dom när dom kommer ut på marknaden, prismässigt bör 920 ligga runt 270-290` å 923 310-330` gissar jag på.
Intessant vore ju om noli kan importera beg från tyskland/polen för e dom sålda i annat eu land så borde dom få säljas här även om har mindre avgasrening en tanke bara För införandet av avgaskraven har varit olika i olika länder sverige ska ju gärna va bäst i klassen när .5 kom förra året så e de först i år många av andra eu länderna börjat sälja dom.